Ahad, 21 November 2010

Sekeping Hati Yang Terluka

hari demi hari kulalui,
dengan penuh cabaran,
penuh kelukaan,
sarat dengan kesedihan.


bila sang bulan menjelma,
hatiku menjadi sayu,
aku sering menangis,
menangis erti kehidupan ini.


tiada siapa yang peduli,
tiada siapa tahu kesedihan,
dan penderitaan yang dialami ini.


kini,tiada kegembiraan menghiasi diri,
hanya sekeping hati yang luka.


Kehidupanku,
bagai dipagari pagar berapi,
harus aku musnahkan,
tetapi dengan apa?
aku tahu
dan aku juga sedar,
hanya Engkau saja yang boleh mengubah,
hidupku ini...


Oh..Tuhanku,
bantulah hambaMu yang lemah ini,
aku tak berdaya lagi,
untuk menanggung segala penderitaan ini.


Ya Allah,
berikanlah daku petunjuk,
berikanlah daku ketabahan,
seperti mana yang Kau berikan,
kepada para rasulMu.


Oh Tuhanku,
sesungguhnya.....
aku tidak mampu menampung,
segala dugaan ini,
hanya padaMu oh..Tuhan,
aku mampu berserah
sesungguhnya........
aku hanya hambaMU yang lemah......


Sekian..
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan